CO JE NOVÉHO

Zde upozornění, na který kotel už nejsou ND, který nemá podporu fabriky, co u nás nového, co nového v předpisech, průšvihy v okolí a mocné drby

30. 12. 2024 během svátků Vánočních volali pouze dva lidé!!!

Oba dva nejsou našimi zákazníky, chtěli oba jen radu. Tu poskytujeme jen našim prioritním zákazníkům, kde známe stav topení i kotle, máme fotky, kdy zákanzíkovi můžu říkat u PC na co a kde má sáhnout, a jsme tudíž schopni smysluplně poradit. Oběma jsem doporučil obrátit se na jejich servisního technika. Přes svátky nepracujeme, všude je zavřeno, žádný zádrhel tak nedořešíte... 

Když servisního technika nemají? Kolega skončil na psychiatrii, když toto řešil. Nejsem zachráncem světa. Přetlak práce je tak obrovský, že první náš zájem je zůstat zdravý. Pak totiž mohu někomu pomoci, ale nikdy ne všem, co něco chtějí a volají ostošest, až když se spotřebič porouchá. Nemám pocity, nemám nervy - voják se stará, voják má. Pakliže se nestará, jeho stres na sebe já odmítám přebírat. Ležící po infarktu nikomu k ničemu nebudu. 

Ceny našich činností na příští rok zůstávají stejné u stálých zákanzíků, některé položky o padesát korun přidaly u oprav cizích zákazníků. Je to tak trochu podvod: na cizí zákazníky nemáme téměř čas, stejně jako nám na opravy nevolají ti naši prioritní. Vyplácí se snaha smysluplné práce na údržbě - prevence. Moc se vyplácí. Jsem hodně spokojen, to jsem vzhledem k čím dál horšímu stavu všeho bez údržby nečekal, jak moc údržba ovlivní bezporuchovst celých topení. 

11. 12. 2024 Rekordní počet ztracených zakázek v této topné sezóně

Jak jsem zjistil, skončili další tři kolegové, další se sesypal z té práce psychicky. Přišli jsme od začátku topné sezóny týdně o pět až deset zákazníků včetně výměny kotlů, protože nemáme kdy to udělat. Rovnou odmítám cizí zákazníky s poruchami, to jsme bez šance se k nim dostat úplně, ty vlastní stíháme většinou zcela ostudně, ale je pravda, že byli tři za celou dosavadní topnou sezónu a vždy díky konstrukčním chybám jejich spotřebičů. Příklad: velmi úzké mezery mezi závity výměníku kondenzačního kotle. Spálený prach z nasávaného vzduchu nepropadává na dno komory, kde ho odplavuje kondnezát, ale ucpává ty mezery. Rekonstrukce silnice vedle domku, kde je spotřebič instalovaný. Kotel nasál prach a ucpaly se mezery mezi závity. Tím přestal dobře odtékat kondenzát a začal vytékat ze spalovací komory ven. Výrobce přímo pod komoru umístil plynovou armaturu, kam kyselý kondenzát kapal. Ne moc, ale stačilo to. Armatura přestala dávat plyn jak měla. Výměna. Prostudování návodu přeloženého Googlem, domýšlení si co a jak, zkoušení, co to vlastně způsobilo. Pak náhodně vlezu do návodu jiného kotle stejného výrobce, kde jsou stejné chyby elektroniky a manuál říká něco jiného, zřejmě to překládala jiná verze Googlu. Vadná byla též elektronika kotle. Proč, ví bůh. Zkusili jsme všechno, co to mohlo být. 

Už dnes se začíná plnit kalendář na jarní měsíce a to tam naše Hanča ještě nedává plánované věci. Dopředu se omlouvám všem, na které se nedostane.

4. 11. 2024 Zajímavé statistiky první ani ne čtvrtiny této topné sezóny

1: 90% cizích zákazníků na opravy odmítám rovnou - na neudržovaném kotle je to často na půlden - až se dohrabate na nějakém archeologickém stroji konce zjistíte, že odešla součástka, co už není jako náhradní díl a vy taky odcházíte, ale bez peněz za půl dne práce. Dokonale ze sebe navíc uděláte blbce. Takže tudy ne. Pak odkládám stálé zákazníky s údržbou. 

Jakmile začne osoba do telefonu s tím, že mají malé děti, těhotnou ženu, neschopného muže, nemocnou babičku nebo dokonce malou těhotnou neschopnou babičku, ta je totiž nejzákeřnější, je to vždycky případ typu totální průšvih. V bytě se neodvažujete ničeho ani dotknout a je to neopravitelné. Tohle nezkoušejte, hledejte si na tento fígl jiného. Přijdete tam, třikrát znovu přežváchnete svoji snídani, hm, byly tvargle... Smradem se vám odmítne otevřít basa s nářadím, samovolně startuje auto a otevírá dveře... Kdyby tohle chtěl někdo spojovat s náznakem rasimu, tak 10:1 ta "správná" většina s tou "nesprávnou" menšinou, na které si ta "správná" většina dělá sama pro sebe a svou neschopnost alibi. Lidi jsou slušní a neslušní, ale ne různě barevní.

2: Z prioritních našich zákazníků se dosud ozvalo sedm lidí, vždy jen chyba obsluhy: baterky v termostatu nejvíc, nebo pak ojedinělé případy jako zásah někoho z domácnosti (né, určitě, přísahám, na to nikdo nesahal, zurčitě né, to bych věděl!!!) nebo i mimo ni do nastavení. Rád bych řekl, jsem na stav, kdy se mi mnou udržované stroje nekazí fakt hrdý, ale když to řeknu, začne se to mastit, totiž řadu věcí údržbou neovlivním, takže ne.

3: Další problém je, že lidi bez udržovaných topení obvolávají kdekoho, kdo by jim přišel honem na pomoc. Jenže já musím narušit svůj naplánovaný  a těžce plný kalendář abych pak zjistil, když tam mám jet, ještě maník ani nebere telefon, že už tam někdo byl. Pak musím akci zrušit, coiž mi uleví, a druhý den volá ten samý, že oprava jaksi jen na tři dny.... Ne, prostě ne. Mám do Vánoc plno a lidi volají na opravy. Jeden šrot vedle druhého. Výsledek: nula peněz, špinavý jste jako dade a kotel nejede. Tak mi řekněte, co uděláte. Bezmoc. Co s tím: Nic. Nejsem zachránce světa.

4: Klesla cena železa, vysoko s cenami se drží plastové díly.

5: Kotle stojí pořád stejně, akorát v nich chybí řada dílů, co si musíte koupit zvlášť a musíte vědět které. 

6: Nejvíce volaných poruch (90%) kotle značky Protherm. To zase není tou značkou, ale lácí kotle a kdo a komu to montuje. Kotel Protherm bych nenamontoval opravdu nikomu, ani Pol Potovi. Nejsou na to servisáci, těch pár jedinců na okrese to nestíhá. Protherm vede evidenci svých servisáků jako Rus svoje mrtvé duše. Polovina nedělá, polovina už odpočívá - v pokoji. Zbylí poslední Mohykáni v terénu se pak podělávají nadšením, má to kdejaký sociálně slabý. 

 

4. 11. 2024 pojištění na škody způsobené při výkonu živnosti

Zatím ho jen platím, nikdy jsem jej nebyl nucen uplatnit. Zatím. Při letošním placení mi agent říká, že musíme změnit pojišťovnu, že Direct pojištění odpovědnosti za škody zrušil. Ona to dělá málokterá pojišťovna. No tak zase se tak moc neděje, že. Já jsem se nespokojil s tím vysvětlením a ptal jsem se ještě dále a ono je to zcela jinak a přesně v duchu mých stránek.

Ne že nikdo nechce pojišťovat řemeslníky, on totiž nikdo nechce pojišťovat jen topenáře! Nikoho jiného! Aneb přesně stav, který já tvrdím, že v topenařině nastal. Stavy topení, po kterých chodíme, se nedají už nazvat ani nekvalitou, ale sabotáží. Jak je možné, že firmy zcela neomylně udělají všechno zcela obráceně proti návodu výrobce? Mají dvě možnosti, a borci všude, všude, zcela neomylně, furt dokola, zvolí tu technicky špatnou a  teď pozor, vážení: pro sebe ještě i ekonomicky značně až moc nevýhodnou. Nevydělají si. Dopady na dílo to má ovšem drtivé, takže zákazník na opravách prodělá doslova gatě.

Vždy jsem tvrdil, že někteří topenáři odmítají nebo ani neumí číst, hahaha. Jenže problém je, že dnes zoufalí výrobci z doslova hovad (fotky ze školení jejich díl to je teda něco) naprosto zoufalí už dělají ty návody obrázkové jako pro debílky studující Blesky a AHA, ale výsledek je pořád stejný. 

5. 10. 2024 fixace cen plynu

Další čtvrtletí, od ledna, klesnou zcela určitě ceny plynu znovu a dostávají se na více méně stejné úrovně, jako před válkou. Takže můžete fixovat. Nevím, jestli klesnou ještě na jaře. 

5. 10. 2024 hodnocení zákazníků

Všiml jsem si, že někteří zákazníci napsali svoje hodnocení. Pan z Vacenovic mě chváíí, přitom když si vzpomenu na to, jak ten můj servis kdysi vypadal,  je to spíše na nakopání do zadku. Tady se člověk pořád učí a učí a stejně pořád nic neumí. Jinak taky vidím, že někomu nevoní, že ve vysvětlení našeho postupu při montážích kotlů atd jasně domácímu říkám, že nejsem ochoten akceptovat kutilské rady, postupy ani rozumy, protože za dílo ručím já, ne investor. Takže pro zopakování: vaše nápady jdoucí proti předpisům a návodům a moje razítko na to rozhodně ne.  

3. 4. 2024 podokenní topidla - všechna mají vysoké tlaky plynu na tryskách

Jak to vypadá k dalíšmu našemu překvápku, podokenní topidla nechce nikdo už dělat. Mimo nás. Masivně je opravujeme a dáváme do pořádku, ale: jsou neefektivní a nehospodárná. Jenže: plyn je zase levný a levný navždy zůstane.

K věci technicky: kamkoliv přijdeme na cokoliv dělat na podokenním topidle, všude, ve 100% případů, se nikdo před námi nenamáhal seřídit tlak na trysku topidla. Při spuštění topidla do provozu  jako nového je to dle výrobce přitom základní povinnost servisního technika. Na školeních to výrobce pořád opakuje, protože pokud je v topidle příliš velký plamen, příliš velká teplota, přehřívá velmi rychle plech výměníku, ten praskne a do místnosti tak mohou proudit spaliny. Lépe řečeno proudí. Papáte toxický CO. Uživatel nemá šanci to najít, praská to nejčastěji vzadu u zdi, takže kdo "wafky" máte, dávejte si na to topidlo silně pozor. Jednoho dne během topné sezóny se nemusíte vzbudit. 

30. 1. 2024 stav topení i kotlů se pořád zhoršuje a objevují se dříve nám neznámé závady

Jak jde čas a koroze v topení a chyby montáže na spotřebičích, řešíme docela šílené závady, které jsme dosud neměli. Stále časem rostoucí množství špíny v neošetřených topeních podle návodů výrobců a norem dává všemu v topení festovně do řepy. 

30. 1. 2024 změny ve firmě

Jarek, odvádějící milionovou práci na místě, ale jinak se nestarající díky své stavbě vůbec o nic, dělá od prosince 2023 jinde. Od asi června 2023 přišel mladý klučina z Ratíškovic, Matěj, který ukazuje, jak chce. Za házení klacků pod jeho nohy ze strany státu a úřednictva začíná dělat servisáckou práci, udělal si veškeré zkoušky na plyn a elektriku a vybavuje se. Dělá velmi pečlivě. Hanča nám obvolává zákazníky. Skoro se mi podařilo mít druhou, montážní četu. To by nám ulehčilo v opravách a servisech. Bohužel. Jarek odešel. 

S Matějem prudce přituhla pečlivost práce. Jen jeden příklad: přesto, že norma umožňuje montáž nerezových trubek bez ochrannéího obalu jakožto plynové trubky, pořídili jsme na vedení plynu od Merabelu jejich oplášťované trubky. Proč? Chlór obsažený v čistících prostředcích totiž nerez trubky proděraví. Norma to ale umožňuje a mnotážníci to odmítají... 

13.8. 2023 montujeme i kotle Quantum

Přidáváme do portfolia kotlů, které montujeme, ještě značku Quantum. Obrovské spolehlivé držáky, výrobce nic neinovuje... Ani ony ale nemají "senior friendly" ovládání. Mimochodem, je to stejné ovládání jako u starých kondenzačních Dakonů KZ 22 a 24.

26. 4. 2023 máme administrativní sílu

A bude placená, ale sledovat při práci ještě obvolávání zákazníků, co z 80% nejsou schopni si kontrolovat mobil ani e-mail, odpovědět na upozornění a nezapomnět na upozornění, opravdu v jednom člověku nejde. Navíc poskytuje podporu při sjednávání dotací na zateplení. Viz kontakty.

31. 3. 2023 Zbavili jsme se všivého Rusa s dodávkami energie

Ceny plynu jdou dolů, stejně tak postupně jak šly nahoru. Kam až přijdou těžko říci, nejspíše asi na 18,-Kč na m3. Staré ceny byly 12 - 15,-Kč. Blekota Havlíček ze sekty ANO před rokem štkal, jak se bez plynu jejich kápa neobejdeme. I bez nejvyššího kápa i bez toho jeho sektáře.

5. 5. 2023 Máme certifikaci na chlaďařinu aneb opravy, montáže i servis tepelných čerpadel

Co nemáme, je zatím vybavení. Ani chuť to dělat. Vyhozené peníze! 

1. 5. 2023 přecházíme z Thermon na Immergasy

Nedá se nic dělat, ale množství poruch, co nová řada Thermom předvádí díky pár zmetkovitým dílům, nás nutí dávat kotle spolehlivé.

1. 3. 2022 Poškozujeme si jméno montáží Thermon,

Výrobce konstrukční chyby neřeší a nechává to zákazníky platit, pokud je to po záruce. Navíc nám řada poruch narušuje práci, protože my skutečně moc neopravujeme.

2. 10. 2022 Putin zvyšuje cenu plynu

Rusko opět zkouší, jak zareagují evropské trhy s plynem, výmluvy na technické problémy a ubírá množství plynu do Evropy. Pokud to tak půjde dál, cena plynu pro spotřebitele půjde nahoru. 

1. 10. 2021 Spolehlivost Thermon s řadou 25 KD.. je fuč:

Trojcesťák a elektronika. 

30. 8. 2021 Fa Siemens přestává dělat řadu typů regulátorů, ačkoliv není náhrada

QAA-75 na Brötje končí, ale dá se nahradit QAA-75 na Baxi. Vypadá jen jinak.

15. 6. 2021 Jsme zpátky u ziskovosti i objemu práce

Docela rychle se vracíme plně na úroveň roku 2020 s tržbami i ziskem a to neděláme pátky a velmi jsme omezili opravy vraků a u cizích na svůj majetek nedbajících zákazníků. V podstatě jsme je přestali dělat. Ukázalo se, že jsme těmito lidmi pomlouváni... 

30. 3. 2021 důsledný návrat k pečlivé práci na kotlech i topeních

S novým kolegou se podařilo ještě více zvýšit pečlivost a komplexnost naší práce. Paní Ježková již neobvolává moje zákazníky, byla to pomoc vydatná, parádní a suprová, stokrát bohužel. Takže jsme přestali tolik moc pracovat a musíme se věnovat administrativě aneb pátky neděláme. Finančně je to slabší.

31. 1. 2021 výsledky odstraňování montážních závad a čištění topení

Máme 243 vyčištěných a bezvadně fungujících topení k tomuto datu, stejně tolik prioritních zákazníků. Opravy u nich nejsou ani jedno procento celkových oprav, přes svátky a to ani Vánoční neměl nikdo z nich opět, již třetí rok po sobě, žádný problém s topením. Samozřejmě v tom pokračujeme. 

Celkový počet zákazníků včetně jednorázových oprav i konzultací nebo těch, co přešli někam "za pět set servis" je 1993 osob. 

15. 1. 2021 plynové zásobníkové ohřívače známé jako Quadrigy třídy B pomalu končí, budou již jen třídy C. Šetřete si je pečlivou údržbou.

Samozřejmě v ceně plynového kotle. Takže si ty svoje řádně udržujte anebo šetřete. Důvodem konce těchto ohřívačů jsou:

- nehospodárnost ohřevu TUV - aneb přílišná energetická náročnost

- nebezpečnost životům a zdraví osob

1. 1. 2021 důsledný návrat k prioritám podnikání

Naši prioritní zákazníci mají nyní absolutní přednost ve všem, co děláme, před náhodně volajícími atd. Aneb spravedlnost pro svědomité.

13. 11. 2020 od února 2021 mám nového kolegu

Naštěstí z oboru, vyučený instalatér s praxí.

12. 11. 2020 kolega Adam končí

Ada Ježek se rozhoduje pracovat sám, náhrada za něj kusově je ještě ten den, praxí tak za dva roky nejdříve. Ať se mu daří!  

10. 11. 2020 Viadrus ohlašuje krach

Česká bolševická fabrika ale s vynikajícími stacionáry končí, končí i výroba litinových výměníků a litinových radiátorů. Náhradní díly na tyto kotle budou ještě deset let po skončení provozu. Spousta náhradních dílů těchto kotlů je ale univerzální a běžně stále k dostání, takže se zase tak moc neděje. Viadrusy nedoporučujeme už pořizovat, i když jsou ještě někde na skladu. Poslední modely mají zase nějaké speciální běžně jinde nepoužívané díly!

1.6. 2020 přežíváme první vlnu Coviďáka

Museli jsme žádat dotace od státu, spousta lidí měla strach. V pohodě jinak přežíváme, kotle, ohřívače a voda se kazí nebo montují pořád.

1. 4. 2020 Druhá dvojice končí

Raději nebudu komentovat proč. Dodneška, listopad 2020, opravuju chyby v záznamech, copž je po nich to nejmenší. 

27. 2. 2020 Dakon má stále další a další díly na své kotle nedostupné- firma Bosch je přestává dodávat

Na kotle Dakon, a to i kondenzační novější, přestává fa. Bosch, který má náhradní díly ve své kompetenci, dodávat postupně jeden náhradní díl za druhým. Všechny majitele Dakonů, vyjma posledních kondenzačních kotlů, upozorňujeme, že je třeba myslet na výměnu kotle. Bohužel, těch Dakonů jsou všude ještě mraky. A Dakon není tak snadné nahradit stejně dobrým a odolným kotlem, který bude tak slušným hospodářem jako tento legendární kotel. 

Kondenzační kotle Dakon s elektronikou Furimat: na netu si sežeňte náhradní elektroniku z repasů nebo si ji přes léto na repas pošlete, i když funguje.

Elektroniky na komínové kotle Dakon Dua, Bea, Dua Plus, ještě některé jsou a pokud se s Dakonem nechcete brzy loučit, tyto díly si poříďte do foroty. Na komínovou verzi Dakonů už elektroniky nejsou, jen na turba. 

27. 2. 2020 výsledky čištění topení po čase

Jak píšeme jinde, čištění topení ukazuje spoustu úskalí této nové a téměř nikým nepraktikované disciplíny. Ne všude se podaří vyčištění desítky let zanedbávaného systému najednou, po pár letech se musí vyplachovat dodatečně (a kdoví čím uvolněné) nečistoty znovu, ale téměř nikde to není již nijak dramatické, jako byl začátek čištění. Optimismus výrobců čistících chemií na jejich školeních, jak se to tam jednou nalije, nechá působit a beze zbytku se všecičko  neřádstvo dostane z topení ven, není na místě, ale moc navíc se toho nedělá, dočíštění to prodraží o ten jeden výplach což je cca 600 - 900,-Kč podle toho, jak to jde rychle. 

Nyní se nám opakovaně stalo, že po dvou letech se na sítku filtru začaly objevovat 1-5 mm velké černé nemagnetické šupiny, které sítko ucpávaly. Jednoduše se to vypláchne. Reaguje to na kyselinu citronovou ale ne na magnet, takže jsou to znečištěné usazeniny vodního kamene.

25. 2. 2020 počet zákazníků, u nihž byly odstraněny z topení všechny vady díla = montážní závady, dosáhl čísla 216 topení.

Výsledek je, že se téměř nejezdí na opravy k našim stálým zákazníkům. Další výsledek:  poněkud dražší - protože hodně obsáhlé a dlouhé a měření -první servisní prohlídky je, že se nám ti, co si nedají říci, aby si topení dali do bezporuchového stavu, hlásí, až když se jim něco opětovně porouchá. A to je přesně stav, který nechceme dělat. Proto ceny oprav jsou u takových zákazníků vysoké. Takový zákazník vám klidně začne argumentovat, že se kotel už třikrát opravoval a pořád se to kazí... Příčiny závad pořád přetrvávají a vysvětlit se dotyčnému nic nedá. Tak takto ne. Velmi často volají telefonem, co se jim stalo, samozřejmě sdělení je zmatečné, ale oni že potřebují poradit. Takto taky ne. 

1. 10. 2019 nástup druhé dvojice

Od tohoto data nastupuje druhá dvojice dělající stejným systémem jako my, protože přetlak práce místy znemožňoval náš zásah v rozumné době. Udržujeme tak stav, kdy jsme schopni nastoupit na cokoliv do týdne nejdéle. Opravy většinou ten samý den, co byly nahlášeny. 

4.11.2024: tak to, že ta druhá dvojice dělá stejným systémem jako my bylo ode mě skutečně silně naivní a hloupé. Fakt hloupé. Celý rok jsem po nich odstraňoval jen to, že měli nějaký žebrácký měřák na tlak vzduchu po praotci Čechovi a všechny expanzomaty přefoukli a lidem stoupal tlak v topení.

 

31. 5. 2019 konzultace o topeních neposkytujeme

Pokud děláte na své výplatě od pěti od rána do sedmi večera, jaksi nemáte chuť mařit svůj čas snahou o neproveditelné: na dálku někoho učit topenařině a elektrice atd. To prostě nejde. Prosíme, abyste nám neposílali dotazy, jak má vámi vybraná firma udělat vaše topení. Kdyby to bylo tak jednoduché, neměli bychom tolik práce se zničenými kotli i celými topeními. 

31. 5. 2019 systém plánovaných servisů se plně osvědčuje

Intervaly mezi servisy řady kotlů jsme natáhli už někde i na tři roky podle výsledků měření, hodně údržbové práce přehráváme na technicky schopné zákazníky, opakované servisy u systémů s odstraněnými montážními závadami jsou více než vynikající - krátké, rychlé, bez obvyklých závad, naši zákazníci nám na opravy volají cca třikrát do měsíce, ale dosud nikdy na zařízení, kde byly odstraněny montážní závady. Dosáhli jsme přesně toho, čeho jsme chtěli. 

2. 1. 2019 jsme zase jen dva, třetí si pořizuje vybavení, poněkud si spletl živnost se socialismem

Tady nikdo a nic zadarmo nedostane a k tomu, aby to mohl kdokoliv dělat, musí být patřičné vybaven a to není za pět korun. Tak některým to nestačí říct třikrát než nastoupí, no.

1. 1. 2019 Viadrus přišel s kotlem vyhovujícím evropským přísným emisním limitům

aneb náhradou za všechny na zemi ve sklepích domů stojící Destily, Kápéčka, Minithermy, Tomáše a další hnijící stroje, jen cena je koem 35 000,-Kč. Spotřeba plynu na úrovni kondenzačních kotlů, není často nutný nový komín (vložka), prosté ovládání, hlučnější proti kondenzačním strojům (proto do sklepa), různé výkony (a lišící se cena). Rychlá montáž, dá se řídit ekvitermně, částečná řiditelnost velikosti plamene - modulace. Např. 16-21 kW nebo 21 - 30 kW atd. podle počtu článků. Dá se s ním topit i na 40°C teplou vodu v topení. 

9. 12. 2018 třetí do party

A naprostá změna toho, co jsme schopni dělat a jak. Máme nyní dvě vozidla a jsme zatím jen tři. Kapacitně i díky silnému omezení plánovaných akcí, jako jsou servisy (přesunuty mimo topnou sezónu) stíháme jakékoliv opravy do dvou dnů!!!!   

6. 10. 2018 první odmítnutý zákazník priority D

Po pouhých třech letech fungování firmy jsme tak zahlcení, že začíná docházet k následujícím excesům:

a)museli jsme odmítnout prvního zákazníka, kde po našem prvním zásahu na opravě neudržovaného kotle majitel nejenže neodstranil příčiny závad, ale neprojevil ani snahu o jejich odstranění a byl zařazen do priority D, aneb zařazen až na konci za všemi ostatními požadavky. 

b) nepřijímáme během práce desítky hovorů, prosíme jen SMS nebo e.mailem!!!!

22. 9. 2018 Nový filtr a další nový levný postup při čištění celoocelových topení

Firma AV EQUEN vyvinula po konzultacích s námi nové filtry, které jsme začali používat. Jednak maličký Ultima MB1 pro nové systémy, jednak půllitrový SC 1 pro systémy stávající a špinavé. Oba zatím na výbornou. S dosud montovaným filtrem Caleffi mají daleko silnější magnety a jemnější sítka. 

10. 9. 2018 Konec poradny pro nezákazníky a odmítání zákazníků

Z časových důvodů jsme museli ukončit poradnu pro lidi, co se chtěli něco zeptat, a nebyli to naši zákazníci. Tři ze čtyř cizích zákazníků musíme z kapacitních důvodů při požadavcích na opravy odmítnout. 

27. 7. 2018 Viadrus má sklady plné a vypadá to, že pokračuje se svými super kotli dále!

Ne aby někoho napadlo Viadrus měnit. I když praskne, Viadrus dodá klidně nový článek! Výměna kondenzačního kotle za Viadrus byla velká investice, nulová úspora. Viadrus, to je super značka. 

27. 7. 2018 Tak jsme zase jen dva

Našel si práci svých snů v jiném technickém oboru.

20.4.2018 Viadrus nebude nadále prodávat v zemích EU plynové komínové kotle?

Protože EU v tomto měsíci opět zpřísnila normy ohledně účinnosti kotlů, Viadrus, i když plně splňuje emisní normy, nemá šanci vlézt se do norem ztrát tepla. Viadrus tím pádem nebude nadále uvádět na trh další svoje klasické kotle do komína, zatím jsou jich plné sklady a kdo máte vyhovující komínové topení, zvažte jeho rychlé pořízení. Při nákupu z internetu musíte mít k výrobku český návod, razítko prodejce, který dle občanského zákoníku přebírá záruku (to jsme zvědaví, jak to komu bude Heuréka v záruce opravovat), kotel musí být určený pro český trh (je tady jiný plyn) a taky by bylo dobré netrefit na vykradený kamion třeba. 

Byl to poslední záchranný kruh pro levné a vysoce spolehlivé kotle, bohužel, již jen drahé kotle kondenzační. 

16.4.2018 přibrání třetího servisáka do holportu

Máme třetího kolegu, s nímž právě řešíme organizační věci. Nedopadlo to, nebyl schopen dodat jisté věci.

15. 3. 2018 máme paní na příjem a vyřizování zakázek, plánování kalendáře, připomínání zákazníkům akce na příští dny

Protože jsme zjistili, že máme vůči vlastním zákazníkům neuvěřitelné resty, sehnali jsme si paní, co nám dala databázi našich servisních protokolů do stavu, z něhož ty resty odstraňujeme. Zařizuje spousty práce, které bychom nikdy po práci my nestíhali. 

26.2.2018 zkoušíme dalšího mladého

Snahou je při naprosto stejném standardu práce zvládat co nejvíce zákazníků, ale k tomu jsou dva lidi zoufale málo, takže zkoušíme dalšího mladého. Už třetího. Podstatně se urychluje vyřizování urgentních žádostí zákazníků.

8.11.2017 nový způsob práce - ve dvojici

Začali jsme po pár společných akcích pracovat natrvalo ve dvojici. Jak jsme zjistili, práce se obrovsky urychluje, vyřídíme více zakázek než když pracujeme každý sám, hledání závad jde rychle, servisy ani nemluvíme, montáže jsou jasné... 

15. 9. 2017 nově organizovaný příjem zakázek

Vzhledem k tomu, že nelze pracovat na plynovém zařízení a současně brát neustále zvonící telefony všech, kdo mají nějaký problém a marně hledají po celém okolí někoho, kdo jim ho vyřeší, zaúkolovali jsme svoje manželky k příjmu zakázek atd. 

18. 8. 2017 Zprávy o značce kotlů Thermona

Máme pozitivní zprávy o kondenzačních kotlech Thermona, které nevykazují vůbec žádné poruchy. Spolu s cenou se tak kotle skutečně jeví jako naše dobrá volba pro montáže - levnější varianta. Jen to nezakřiknout!  

16. 6. 2017 Rozšíření servisních prací

Jak kotel (i cokoliv jiného) stárne, na kontaktech se vytváří vrstva oxidů. Není skoro nikdy vidět, ale: drtivá většina těch poruch se řeší výměnou dílů. Problém je, že u drtivé většiny těchto nevodících spojů kotel nedetekuje svou eletronikou žádnou poruchu.  Přitom jak mohou naši zákazníci potvrdit, oprava byla v řádu půl hodiny, kdy se vyčistily prostě všechny kontakty. Takže přistupujeme k tomu, že se u starších kotlů vyčistí všechny kontakty a ještě jedna věc: jedná se o kontakty vždy bez napětí 230V. Klasika havarijní čidlo, čidlo NTC snímající různé teploty, kontakty ventlátoru na desce, spalinové čidlo, tlakový spínač, spínač TUV atd. Jakékoliv nečistoty způsobují dost často nahodilé poruchy podobné jiným důvodům.

13. 5. 2017 Nové výkonné čerpadlo

Pro čištění výměníků ale i výplachy topení, napouštění topení. Jak jsme zjistili, po chemickém čištění provádíme výplachy, ale tlakovou vodou z vodovodního řádu to není úplně ono. Za pátou zatáčkou trubek topení už je z dravého proudu na začátku hadice jen líný průtok. Proto jsme pořídili speciální čerpadlo s nádobkou, kde pro příklad toto čerpadlo při průtoku 30 litrů za minutu umí 4 bary tlak. Je to hotový narovnávač trubek a je asi třikrát účinnější než naplno puštěná voda z řádu bez redukčního ventilu. Taky to celé zařízení šlo přes deset tisíc korun.... hmmmm. není určeno pro agresivní látky. To by stálo více než 20 000,-Kč.  Taky používáme jen neagresivní chemii.