Kotel dokotloval, je třeba ho roztlačit

Této disciplíně se snažíme vyhýbat jako čert kříži pravidelnou údržbou. Proč?

1: mraky zákazníků a my jsme malá firmička - nejde to kapacitně

2: opravovat něco, kde přetrvává příčina poruch, je nesmysl

3: opravy jsou drahé a zabírají moc času a to není náš cíl, údržba je levná a mrakům oprav zamezí

4: řada oprav na neudržovaných topeních selže po půl dni práce, kde odstraňujete třeba tři příčiny nefugování spotřebiče a co pak?

 

PROČ NIKOHO NEJDE SEHNAT?

Opravy neudržovaných (cizích) spotřebičů jsou nevýdělečné, uděláte ze sebe pitomce a neschopu, oprava je vzhledem k přístupu majitele nějakého luxusního šrotu jen dočasná, takže si poškodíte zbytečně jméno, lidé neudržující si svůj majetek jsou skoro vždy nesoudní. Tak bych mohl pokračovat. 

V podstatě do plného naplánovaného kalendáře, který ještě nestíháte, se dozvíte, že pán dostal od někoho kontakt a že má kotel, ani neví jak se jmenuje a ten kotel že nejede a kdybyste mohl ještě dnes nebo zítra přijet se na to jenom podívat.

Ten člověk si vážně  myslí, že já asi sedím doma, nemám co dělat a pletu košíky na jarmark. Když to slyšíte, automaticky se jako šnek zatáhnete do ulity a tam se klepete strachy. Vždy kotle neudržované. Jak řekne dnes nebo zítra tak víte, že obvolává všechny možné a že je zbytečné s ním ztrácet čas. Nezlobte se, nemám volnou kapacitu.

Dopadá to totiž tak, že se s ním domněe domluvíte, že se dosdtavíte operativně, a urvete se někdy na fajront, on mi ještě nebere relefon, tak já jako blbec jedu naslepo, utahaný jako čokl, přijedu tam a jemu to už někdo opravil a i přesto, že jsem se s ním domluvil, nedal mi to vědět. Třicet kilometrů a hodina času v pejru. Po desátém takovém případu všechny "cizí a hned zítra" odmítám rovnou. 

Teď, když v nabitém kalendáři v mobilu hledáte, kdy byste reálně mohl slubu provést, jelikož každý den máte nějaký okruh zákazníků "po cestě," musíte se podívat, kdy vůbec jedete na tu stranu, kde porouchaný stroj je. Luxus, aha, během dvou týdnů ani jednou. Nemůžete mu pomoct, musel byste odvolat svoje vlastní domluvené zákazníky. A to pardon. 

Další: ti lidi nejsou schopní být na přijmu. Poučen předchozími nezdary, dopředu píšu i volám, jelikož jsme dva, zařizujeme to během neustálých přejezdů mezi zákazníky v autě) už od rána: jste doma? Přes víkend se s vámi zase nikdo nebaví, pokud sami něco nechtějí, takže zrušili jsme dostupnost přes víkendy.

Nebere, neodpovídá. Jedu jinam. Za dvacet minut volá pán zpátky: no ale my jsme už někde jinde, přece jsme se jasně domluvili, že se vám ozvu telefonem a máte ho mít u sebe, nahlas nebo já nevím, prostě něco chcete, tak se podle toho chovejte. A já to mám ztišené, nemám brýle, esemesku nepřečtu... jako co bych měl ještě řešit? Tak je mi líto, dalších čtrnáct dní nemám šanci, pokud něco někde neodpadne, což se stává běžně. Zkuste někoho jiného... Tak jo. Tak si říkáte, OK, najde si nějakého elektrikáře, ten mu to dá dokupy nějak... za dva týdny zase on: no on tady byl soused, v kotli to bouchlo a teď už ani nesvítí! A vy máte dvoudenní skluz v objednaných finančně macatách zakázkách, kde potřebujete fakturovat, abyste měl z čeho zaplatit faktury velkoskladu za materiál.  

 

 

Existují stovky důvodů, kdy člověk nakonec zjistí tu nemilou věc: kotel, ohřívač na vodu, sporák atd. najednou nejede. Co teď, kde sehnat pomoc, co tomu, mrše, je? 

Kde sehnat pomoc?

 

Naši prioritní zákazníci vědí, že jsme tam u nich do dvou pracovních dní, případně hned. 

Ten zbytek volajících: zapomeňte na to, že když vám Váš servisák nezvedá telefon na první zazvonění, zavoláte si nás. On se za chvíli ozve. Jelikož se všichni známe až moc dobře, ozve se. 

Pište nám SMS, nevolejte. Jsme často ve sklepích domků, kde není signál. Vám to jakože zvoní, ale nám v tom sklepě ne.

Znění SMS: Jan Tuhý, Zmrzlíkov, U Studeného odchovu 24, Baxi Nuvola HT 330 chyba E 133, prosím o opravu, díky. Do hodiny odpovíme. Pokud zavoláte, stejně vás během práce odkážu odmítnutím hovoru na SMS. 

Nyní: pokud nemáte kotel nikým pravidelně servisovaný a ten se vám o něj nestará, sehnat pomoc během topné sezóny bude čím dál častěji těžší a těžší. Drtivá většina našich kolegů vám telefon nezvedne jako neznámému číslu vůbec. Nikdo nejsme zachránce světa. Kdo vám to zvedne, ten si na takových případech dobře vydělává, sice jednorázově, ale dobře. A protože je jich mraky, vydělává dobře.

Pokud přijedeme někam, kde díky zanedbání údržby nebude oprava ani možná, kde bude vše na celkový servis, bohužel, na to není během topné sezóny čas.

Lid dostává, co chce. Jestliže posílá děti na studia humanitních oborů a děti pak nejsou pro denní život se všemi poruchami a budováním použitelné, bohužel... Navíc jsou spotřebiče čím dál sofistikovanější a děti, místo aby se ve škole učily, mají právo být hloupými no a co dělají? Využívají je. Tuto situaci nevyřeší žádní migranti a nikdo kvalifikovaný do Česka za naše platy dělat nepůjde, když má v Rakousku i Německu třikrát tolik.

 

Zasahujeme do pěti pracovních dnů, v reálu max do dvou. 

Během topné sezóny není mimo prioritní zákazníky čas na nic jiného, než na flikování aneb nějak spotřebič zprovoznit. Dočasně. Pokud nechcete problémy, musíte mít kotel i topení v pořádku. 

 

Nikdo neumí zázračeně na něco sáhnout za pět korun a kotel pojede dalších pět let!